Wołanie o pomoc: Trzy czwarte matek, które płacą za opiekę nad dziećmi, twierdzi, że praca nie ma sensu

Nowy raport krajowy do kryzysu opieki nad dziećmi z Pregnant Then Screwed ujawnił, że oszałamiające 3 na 4 matki (76%), które płacą za opiekę nad dziećmi, powiedzieć, że nie ma już sensu finansowego dla nich do pracy. Podczas gdy ponad połowa rodziców, którzy korzystają z formalnej lub nieformalnej opieki nad dziećmi, mówi, że musieli zmniejszyć liczbę godzin pracy z powodu kosztów opieki nad dziećmi lub dostępności. Ma to ogromny wpływ na gospodarkę i gospodarstwa domowe. 

Nowy raport, w którym przebadano ponad 24 000 rodziców, ujawnił efekt domina związany ze stale rosnącymi kosztami opieki nad dziećmi; w rzeczywistości 1 na 10 rodziców twierdzi, że koszty opieki nad dziećmi są takie same lub większe niż ich dzienna pensja.  W przypadku zdumiewającej liczby 1 na 5 rodziców koszty opieki nad dziećmi stanowią ponad połowę dochodów gospodarstwa domowego. 

Koszty opieki nad dziećmi w Wielkiej Brytanii znajdują się obecnie w pierwszej trójce najdroższych w świecie rozwiniętym (według danych OECD), co powoduje wzrost zadłużenia rodzin – 1 na 3 (32%) rodziców korzystających z formalnej opieki nad dziećmi przyznaje, że musiało zaciągnąć jakiś rodzaj długu, aby pokryć koszty opieki nad dziećmi. Ponadto 4 na 10 rodziców (45%), którzy korzystają z opieki nad dziećmi, przyznaje, że obecnie często muszą wybierać między opłaceniem opieki nad dziećmi a podstawowymi wydatkami domowymi. 

Aby zwrócić uwagę na druzgocące wyniki raportu, Pregnant Then Screwed nawiązało współpracę z Saatchi and Saatchi, aby uruchomić nową kampanię „A Cry For Help”, która wykorzystuje przeszywający i niepowtarzalny dźwięk płaczu dziecka, aby uświadomić sobie skalę kryzysu w opiece nad dziećmi i symbolizować wołanie o pomoc rodziców w całej Wielkiej Brytanii. 

Kampania powstała w oparciu o naukowe spostrzeżenie, że ludzkie mózgi są tak zaprogramowane, aby reagować na dźwięk płaczu dziecka. Okrzyk kampanii został opracowany we współpracy z profesor Lauren Stewart, profesor psychologii i założycielką kursu magisterskiego Music Mind and Brain na Goldsmiths, University of London.  Aby zapewnić, że nie będzie można go zignorować, krzyk będzie odtwarzany z ulicznych billboardów Ocean Outdoor oraz przez Spotify i media społecznościowe od piątku 3 marca w całej Wielkiej Brytanii, jako część pilnego żądania jasnego planu inwestycyjnego dla sektora opieki nad dziećmi. 

Joeli Brearley, założyciel i dyrektor generalny Pregnant Then Screwed, komentuje,

„To jest nasze ostateczne wołanie o pomoc. Rodzice są u kresu swoich możliwości. Wielu z nich opuściło rynek pracy lub pracuje mniej godzin, ponieważ nasz system opieki nad dziećmi został porzucony przez ten rząd. Mamy nie tylko kryzys kosztów życia w Wielkiej Brytanii, mamy kryzys kosztów pracy z 1 na 10 matek teraz płacić, aby przejść do pracy; i to jest, jeśli mogą one nawet zabezpieczyć miejsce opieki nad dziećmi – straciliśmy tysiące dostawców w ostatnim roku, ponieważ po prostu nie może sobie pozwolić, aby pozostać otwarte.

Kontynuuje ona: „Zamiast skupiać się na 'wyciąganiu ludzi z pola golfowego’, dlaczego nie zainwestować w istotną infrastrukturę, której rodzice potrzebują, aby móc pracować? Ważne jest, aby pamiętać, że to nie jest tylko kwestia rodzicielstwa, to jest kwestia dla całego społeczeństwa – tracimy utalentowane, wykwalifikowane kobiety z naszego sektora opieki zdrowotnej, z nauczania i innych ważnych usług publicznych z powodu naszego nieprzystępnego cenowo, dysfunkcyjnego i niedostępnego systemu opieki nad dziećmi. Pytanie nie brzmi, czy stać nas na inwestowanie w opiekę nad dziećmi, ale czy stać nas na to, by tego nie robić. Jeśli nie chcemy całkowicie zablokować rodziców na rynku pracy, to potrzebujemy inwestycji i to już teraz”.

Kobiety z małymi dziećmi czują się zawiedzione przez rząd; 98% kobiet korzystających z opieki nad dziećmi uważa, że rząd nie robi wystarczająco dużo, aby je wspierać. Dane pokazują, że 88% rodzin z dzieckiem poniżej 16 roku życia i 96% rodzin z dzieckiem poniżej 3 roku życia prawdopodobnie zagłosuje w następnych wyborach na partię polityczną, która zaoferuje najlepszą opiekę nad dziećmi.

Franki Goodwin, Chief Creative Officer, Saatchi & Saatchi komentuje: „Jeśli kiedykolwiek próbowałeś zrobić cokolwiek, gdy w pobliżu słychać płacz dziecka… to niemożliwe… nawet jeśli nie jest to twoje dziecko. Jesteśmy dumni, że nawiązaliśmy współpracę z Pregnant Then Screwed, aby stworzyć kampanię, której nie da się zignorować i mamy nadzieję, że w tych tygodniach przed Dniem Matki nasze przesłanie zostanie usłyszane i wysłuchane.” 

Profesor Lauren Stewart, profesor psychologii w Goldsmiths, University of London mówi: „Badania wykazały, że płacz dziecka jest niemożliwy do zignorowania, niezależnie od tego, czy jesteśmy rodzicami, czy nie – wysoka wysokość dźwięku, długi czas trwania i zróżnicowane wypowiedzi są szczególnie związane z silnymi awersyjnymi i fizycznymi reakcjami, w tym zwiększonym tętnem i poceniem się. Współpracowałem z Saatchi & Saatchi i zsyntetyzowałem istniejące dowody, aby stworzyć okrzyk na potrzeby tej kampanii, zaprojektowany tak, aby był jak najbardziej rozpoznawalny i awersyjny. Mówiąc wprost, płacz niemowlęcia jest naturalnym przykładem doskonale dostrojonego mechanizmu uwagi i działania. Płacz działa jak alarm lub syrena, której po prostu nie da się uciszyć”.

Becca Lyon, szefowa działu ubóstwa dzieci w Save the Children UK, powiedziała: „Dowody na to, że nasz zniszczony

System opieki nad dziećmi jest widoczny – nie działa ani na korzyść rodziców, ani na dzieci, ani na dostawców usług. Te statystyki potwierdzają to, co słyszymy od rodziców, których wspieramy – wielu z nich bardzo chciałoby wrócić do pracy lub zwiększyć liczbę godzin, ale po prostu nie mogą sobie na to pozwolić.

„Potrzebujemy gwarancji opieki nad dziećmi – powszechnie dostępnej, niedrogiej opieki nad dziećmi od końca urlopu rodzicielskiego do końca szkoły podstawowej. Pozwoliłoby to wszystkim dzieciom korzystać z wysokiej jakości opieki nad dziećmi i wczesnej edukacji oraz pomogłoby rodzicom w podjęciu pracy.”


Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top