Nawilżaj swoją skórę w 11 prostych krokach

Czasami naprawdę trudno jest znaleźć równowagę w pielęgnacji skóry i utrzymać ją w stanie nawilżenia i zdrowia. Kimberley Medd, szefowa kliniki w Face The Future, omawia różnicę między skórą suchą a odwodnioną i daje nam najlepsze wskazówki, jak utrzymać zdrowe nawilżenie skóry, zawsze.

JAKA JEST RÓŻNICA MIĘDZY SKÓRĄ SUCHĄ A ODWODNIONĄ? 

„Skóra sucha jest spowodowana brakiem oleju w skórze, natomiast skóra odwodniona jest spowodowana brakiem wody w skórze. Może być trudno stwierdzić, czy Twoja skóra jest sucha czy odwodniona (lub obie!), ale istnieje kilka małych znaków ostrzegawczych, na które możesz zwrócić uwagę.”

Cechy charakterystyczne skóry suchej:

  • Szorstkość
  • łuszczenie się
  • Pęknięta skóra
  • łuszczenie się
  • luźna skóra 

Cechy skóry odwodnionej:

  • Mniejsza elastyczność (skóra potrzebuje trochę czasu, aby „odskoczyć” po uszczypnięciu)
  • drobne linie
  • Pęknięte usta
  • swędzenie

  1. ZWIĘKSZ SPOŻYCIE WODY 

„Twoja skóra składa się w 30% z wody i chociaż picie dużej ilości wody nie nawilży samej skóry, pomoże Twojemu organizmowi pozostać nawodnionym, a także wspomoże Twoje podstawowe funkcje, również”. 

  1. OGRANICZ NAPOJE ALKOHOLOWE 

„Alkohol jest diuretykiem, co oznacza, że wypycha wodę z organizmu i utrudnia ponowne nawodnienie po jego spożyciu. Jeśli doświadczyłeś ciężkiej nocy picia, będziesz znać to znajome uczucie odwodnienia następnego ranka i najprawdopodobniej widziałeś efekty na swojej skórze, zbyt. Dlatego też, choć możesz nie chcieć całkowicie zrezygnować z alkoholu, warto ograniczyć jego spożycie i upewnić się, że pijesz wodę pomiędzy kolejnymi drinkami, aby pomóc organizmowi utrzymać nawodnienie.” 

  1. SZYBKO NAWILŻAJ SKÓRĘ, STOSUJĄC ODPOWIEDNIĄ PIELĘGNACJĘ 

„Cementowanie właściwej rutyny pielęgnacyjnej, która jest dostosowana tylko do Twojego typu skóry, sprawi, że wiele zmieni się w tym, jak Twoja skóra zarówno wygląda, jak i jak się czuje. Prawidłowo przeprowadzony zabieg pielęgnacyjny sprawia, że skóra otrzymuje niezbędne składniki wtedy, kiedy ich potrzebuje. Pomaga również wspierać skórę w procesie starzenia – wspomaga odnowę i naprawę komórek, dzięki czemu skóra jest promienna.” 

  1. PRZYJMUJ SUPLEMENTY, ABY NAWILŻAĆ SKÓRĘ OD WEWNĄTRZ 

„Jeśli zastanawiasz się, jak nawilżyć skórę od wewnątrz, to suplementy są kolejną świetną opcją. Dzięki składnikom takim jak kwas hialuronowy i niezbędne kwasy tłuszczowe, takie jak omega-3 i omega-6, Twoja skóra jest wspierana od wewnątrz.”

  1. DBAJ O NAWILŻENIE SKÓRY, WYSYPIAJĄC SIĘ 

„Możesz nie myśleć, że wczesna noc ma jakikolwiek wpływ na poziom nawilżenia skóry, ale w rzeczywistości lepsza jakość snu została powiązana ze zwiększoną regeneracją bariery wilgoci. A dzięki silnej barierze ochronnej skóra jest w stanie zatrzymywać wilgoć i utrzymywać nawilżenie o wiele skuteczniej. Nie wspominając o tym, że komórki skóry odnawiają się i naprawiają w ciągu nocy, więc im lepszy i bardziej spójny jest twój wzorzec snu, tym lepiej będzie wyglądać i czuć się twoja skóra. 

  1. NAJLEPSZY SPOSÓB NA NAWILŻENIE SKÓRY DZIĘKI COTYGODNIOWEMU ZŁUSZCZANIU NASKÓRKA 

„Cotygodniowe złuszczanie jest naprawdę pomocne w złuszczaniu martwych komórek skóry i innych zanieczyszczeń, które nagromadziły się na skórze. Pozwala to na głębokie oczyszczenie skóry, co oznacza, że produkty do pielęgnacji skóry mogą prawidłowo wnikać w skórę i działać na głębszym poziomie. Pomaga również w regeneracji skóry, co z kolei poprawia jej strukturę i koloryt. Ważne jest, aby preparat złuszczający nie był szorstki dla skóry i nie pozbawiał jej naturalnych olejków. Od chemicznych środków złuszczających, które wykorzystują składniki takie jak kwas glikolowy, do fizycznych środków złuszczających, które mają teksturę ze składników takich jak mikrocząsteczki, a nawet kawa, aby pomóc usunąć zanieczyszczenia, istnieje wiele opcji do wyboru.” 

  1. OGRANICZ SŁONĄ ŻYWNOŚĆ 

„Słone pokarmy mogą smakować świetnie, ale w rzeczywistości są super odwadniające dla Twojej skóry też. Jeśli masz dietę, która jest zbyt wysoka w sodzie, zauważysz zmiany w swojej skórze, takie jak podrażnienie i swędzenie.” 

  1. NAWILŻAJ SKÓRĘ NATURALNIE DZIĘKI FORMUŁOM POCHODZĄCYM Z NATURY 

„Istnieje wiele różnych składników, które pomagają uzupełnić nawilżenie w skórze – świetne źródła to awokado, masło shea, kokos, a nawet miód. Dzięki kwasom tłuszczowym i dużej ilości witamin, te naturalne składniki mogą pomóc Twojej skórze pozostać nawilżoną, pozostawiając Ci bardziej elastyczną, gładką i promiennie wyglądającą skórę.” 

  1. OCEŃ SWOJĄ DIETĘ 

„To, co wkładasz w swoje ciało, naprawdę pokazuje się również na zewnątrz, więc spożywanie zdrowej diety złożonej z odżywczych produktów naprawdę pomaga poprawić stan skóry. Zdrowe tłuszcze pochodzące z takich źródeł jak łosoś, sardynki i tuńczyk są pełne niezbędnych kwasów tłuszczowych, które pomagają zwiększyć naturalne nawilżenie skóry. Inne wspaniałe opcje to nasiona i orzechy – zwłaszcza migdały, len, makadamia, dynia i orzechy włoskie.” 

  1. NIE ZAPOMINAJ O SWOIM SPF 

„Ochrona skóry przed szkodliwymi promieniami UV pomaga utrzymać zdrową skórę i silną naturalną barierę ochronną skóry. Szkodliwe promienie słoneczne uszkadzają barierę skórną, utrudniając skórze zatrzymywanie wilgoci i utrzymywanie nawilżenia. Ważne jest, aby nosić SPF codziennie, nawet w pochmurne, deszczowe dni, ponieważ promienie UV są zawsze obecne.” 

  1. PAMIĘTAJ O GORĄCYCH KĄPIELACH I PRYSZNICACH 

„Wiemy, że gorące kąpiele i prysznice sprawiają niesamowite wrażenie – zwłaszcza, gdy byłaś na zewnątrz w zimowy, mroźny dzień, ale w rzeczywistości są one kluczowym winowajcą pozbawiania Twojej skóry niezbędnych olejków i wilgoci, pozostawiając barierę skórną osłabioną i niezdolną do całkiem dobrego zatrzymywania wilgoci. Letnie kąpiele i prysznice, które nie trwają zbyt długo, są najlepsze dla Twojej skóry.”

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top