5 porad, jak być produktywnym właścicielem firmy

Bycie właścicielem firmy może być ciągłą falą wyzwań i kryzysów, ale nikt nie mógł przygotować się na pandemię COVID-19. Pandemia dotknęła tysiące firm, nie dyskryminując ani dużych, ani małych – wiele firm musiało zwolnić pracowników, dokonać cięć, a niektóre zamknąć. W tym artykule przeprowadzamy wywiad z Pete-Reisem Campbellem, dyrektorem generalnym i założycielem Kaizen, małej agencji marketingowej z siedzibą w Londynie, na temat tego, jak udało mu się zachować produktywność podczas okresu zamknięcia, a także pozostać na szczycie przywództwa.

Jak praca zdalna i pandemia wpłynęły na Twoją ogólną produktywność jako właściciela firmy?

Niestety, moja produktywność jest napędzana przez niepokój i emocje i jestem pewien, że wielu właścicieli firm zrozumie ciągłą obecność niepokoju związanego z decyzjami, które muszą podjąć. Nikt nie mógł przewidzieć, że dojdzie do globalnej pandemii, więc nie miałem konkretnego planu działania dla firmy poza zwykłymi funduszami awaryjnymi lub deszczowymi – co oznaczało, że musiałem wymyślić go bardzo szybko. W tamtym czasie około 30% naszych klientów było związanych z branżą turystyczną, która została bardzo dotknięta, co oznaczało, że mogliśmy potencjalnie stracić setki tysięcy funtów i potencjalnie stracić biznes. 

Stworzyłem listę kontrolną wszystkich rzeczy, które musielibyśmy zmienić lub rozważyć, gdy nasz zespół pracował zdalnie, śledząc wszelkich dłużników, aby upewnić się, że możemy rozliczyć się z wszelkich strat finansowych, a także komunikując klientom, że jeśli potrzebują wsparcia, możemy im je zapewnić. Kiedy to wszystko zostało wprowadzone w życie, poczułem się spokojny, że możemy utrzymać działalność w sposób efektywny, a dzięki pomocy doradców i inicjatyw rządowych udało nam się zachować stabilność w okresie blokady. Dzięki temu, że byłem na bieżąco z potencjalnymi przeszkodami na naszej drodze, pomogło to w mojej własnej produktywności, ale także pomogło zespołowi, ponieważ w roli lidera chcesz dawać przykład.

Co było dla Ciebie największym wyzwaniem w tym czasie?

Jak wiele osób, dobrze pracuję pod presją, ale to było niewiarygodnie różne od sytuacji, z którymi miałem do czynienia wcześniej jako właściciel firmy. To był niesamowity stres związany z tym, jak pokierować firmą, jak możemy sobie pozwolić na utrzymanie światła w biurze i upewnić pracowników, że ich praca jest bezpieczna. Ogólnie rzecz biorąc, moja produktywność ulegała wahaniom, ponieważ nie tylko z punktu widzenia biznesowego, ale także osobistego, pandemia miała wpływ na moje codzienne życie, w którym nie mogłem cieszyć się prostymi luksusami, które wcześniej uważaliśmy za oczywiste. Ten okres pozwolił mi zastanowić się nad kierunkiem rozwoju firmy, ale także nad tym, jakie działania i problemy należy rozwiązać, zanim będziemy mogli wrócić do jakiejś formy „normalności”. 

Czy zauważyłeś różnicę w tym, jak to wpłynęło na produktywność Twoich pracowników i jakie środki wprowadziłeś, aby temu zaradzić?

Na początku byłem zaniepokojony pracą zdalną, ponieważ wiąże się ona z utratą interakcji społecznych, a także tym, w jaki sposób możemy zapewnić, że pracownicy będą rzeczywiście produktywni i wydajni w godzinach pracy. Zdałem sobie sprawę, że aby to się udało, zaufanie do mojego zespołu musi przeważyć nad wszystkim. Wiele firm zainwestowało w arkusze czasu pracy, śledzenie czasu i oprogramowanie monitorujące ekran, aby upewnić się, że ludzie rzeczywiście pracują, jednak osobiście czułem, że to przesada i pokaże brak wiary w naszych pracowników. Zasugerowaliśmy, że nasz zespół musi organizować cotygodniowe rozmowy, a zespoły muszą wprowadzić procesy, które pomogą ludziom zarządzać ich przepływem pracy. 

Jako właściciel firmy czułem, że musimy regularnie komunikować się z pracownikami, aby dowiedzieć się, czy potrzebują wsparcia, ale także czy naprawdę dobrze się czują. Po wprowadzeniu tych zmian zauważyłem, że zespół wkłada 100% we wszystko i faktycznie zauważyliśmy wzrost wyników, które dostarczaliśmy dla wielu kampanii klientów. 

Czy wprowadziłeś jakieś zmiany w biznesie po pracy zdalnej i zmaganiach z pandemią?

Zauważyłem, że niektórzy ludzie są bardziej produktywni niż inni w domu, a niektórzy zaczęli nawet myśleć o kierunku swojej kariery i rozwoju. To skłoniło mnie do wprowadzenia polityki pracy hybrydowej – co oznacza, że pracownicy mogą pracować z dowolnego miejsca. To była pozytywna zmiana, ponieważ nadal mamy środowisko biurowe, co oznacza, że współpraca i spotkania towarzyskie nie są całkowicie stracone. Doszedłem do wniosku, że jeśli zatrudniasz ludzi, którym ufasz, zawsze będziesz mieć produktywny zespół – w rzeczywistości widok ludzi ciężko pracujących, aby utrzymać firmę na powierzchni, jest bardzo terapeutyczny. 

Ostatecznie, produktywność wzrosła w ciągu ostatnich kilku miesięcy, a częścią tego jest zachęcanie do stabilnej równowagi między pracą a życiem prywatnym. Mój zespół ma teraz autonomię i niezależność, aby kontrolować, kiedy chcą iść do biura, gdzie chcą pracować i jak to wpływa na ich twórczość.

Jakie jest Twoje 5 wskazówek, jak być produktywnym w tym czasie jako właściciel firmy:

Zachowaj rutynę – Ludzie wciąż pracują w domu i dla wielu może się to nie zmienić aż do 2021 roku, więc myślę, że to niesamowicie ważne, aby zaszczepić rutynę, tak jak byś dojeżdżał do biura. Ja zawsze budzę się, biorę prysznic, ubieram się, przygotowuję listę rzeczy do zrobienia i układam swój dzień, ponieważ to bardzo pomogło mojej produktywności w obliczu rozproszenia uwagi, które towarzyszy pracy w domu.

Upewnij się, że jesteś na szczycie przepływu gotówki – Małe firmy wiedzą, jak ważne jest utrzymanie się na szczycie finansów, więc w tym czasie upewnij się, że jesteś na szczycie klientów lub jakichkolwiek dłużników. Być może będziesz chciał im przekazać informacje o wsparciu lub o tym, jak możesz im pomóc z płatnościami, ale aby przetrwać ten spadek koniunktury – musisz również wiedzieć, kiedy napływają przepływy pieniężne, aby móc planować i łagodzić skutki w przyszłości.

Komunikuj się więcej ze swoimi pracownikami i klientami – Z niepewnością wokół gospodarki i stabilności tysięcy firm i miejsc pracy, komunikacja między twoimi pracownikami jest niezbędna. Będziesz musiał regularnie aktualizować swój personel na temat kierunku działalności i zapewnić ludzi, że przygotowałeś się na deszczowy dzień. Podczas blokady widzieliśmy, jak nasz personel szybko dostosowuje się i reaguje na tę sytuację. Ponieważ komunikacja i zarządzanie zespołem stały się ważnymi obszarami zainteresowania, zapewniliśmy naszym pracownikom odpowiednie wsparcie, począwszy od technologii i narzędzi, a skończywszy na dobrym samopoczuciu i zdrowiu psychicznym. Ważne jest również, aby pamiętać, że korzystając z Zoomu, Slacka i innych niezliczonych sposobów komunikacji, nie powinniśmy przytłaczać ludzi ciągłymi aktualizacjami lub rozmowami wideo, ponieważ mogą one być wyczerpujące i ograniczać produktywność. Na przykład ostatnio uśmierciliśmy kilka regularnych spotkań.

Stwórz tygodniową listę rzeczy do zrobienia i podziel ją na poszczególne dni – Jest to integralną częścią utrzymywania się na właściwym torze, a wypełniając tygodniową listę rzeczy do zrobienia, możesz łatwo zorganizować swoje zadania na obszary o wysokim i niskim priorytecie. Zazwyczaj robię to w piątek rano w ramach przygotowań do następnego tygodnia, a następnie każdego ranka tworzę mini-listy, aby zarządzać nimi dzień po dniu. Jest też coś w odhaczaniu czegoś na liście rzeczy do zrobienia, co jest satysfakcjonujące, więc to może pomóc w produktywności i uczuciach związanych z projektem lub decyzją.

Poświęć czas – Jak wcześniej wspomniano, z tymi wszystkimi zasobami online, często możemy znaleźć się w ciągłym stanie bycia online i przytłoczeni rozmowami wideo i dogonieniem. Użyj przycisku wyciszenia lub zablokuj dzień w swoim kalendarzu, aby cieszyć się spokojnym czasem – bycie właścicielem firmy jest trudne i może być psychicznie obciążające, więc ważne jest, aby stworzyć czas dla siebie. 

Kaizen jest kreatywną agencją performance marketingu z siedzibą w Londynie, która świadczy usługi w zakresie cyfrowego PR, marketingu społecznościowego i wyszukiwania na terenie Wielkiej Brytanii, EMEA i USA. Wśród innych klientów Kaizen znajdują się Adidas, Lastminute.com i TUI.


Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top