Epic pozwala deweloperom na samodzielne publikowanie w Games Store

Firma ma nadzieję zwabić studia, które normalnie publikują na takich rywalach jak Steam.

Teraz studiom gier znacznie łatwiej jest wydać swoje dzieło w Epic Games Store. Epic wprowadziło długo oczekiwane narzędzia do samodzielnego publikowania, które pozwalają każdemu wydać gry za pośrednictwem swojego sklepu. Będą musieli zapłacić 100 dolarów za tytuł i spełnić pewne wymagania (o których więcej za chwilę), ale nie będą musieli borykać się z ręcznie selekcjonowaną selekcją.

Samoopublikowane gry nie mogą zawierać treści dyskryminacyjnych, pornografii ani nielegalnych materiałów. Tytuły z grą online muszą obsługiwać crossplay we wszystkich sklepach PC i muszą zawierać osiągnięcia Epic Games Store, jeśli istnieją osiągnięcia w innych sklepach PC. Gry muszą również spełniać podstawowy poziom jakości, który odpowiada opisowi, jaki widzą klienci, a także muszą posiadać (darmowe) ratingi wiekowe w krajach, w których są one wymagane.

Podobnie jak w przypadku zwykłych praktyk Epic Games Store, główną zaletą jest większa część przychodów. Epic bierze stosunkowo skromne 12 procent, gdzie jego główny rywal, Steam, może wziąć do 30 procent w zależności od wielkości sprzedaży. Firma nie żąda również części z zakupów w aplikacji, jeśli są one dokonywane przy użyciu systemu płatności innego niż Epic. Choć jest to potencjalnie bardziej lukratywne rozwiązanie dla większości deweloperów, to szczególnie korzystne dla małych studiów, które mogą chcieć dotrzeć do szerokiego grona odbiorców bez rezygnowania z dużej części swoich przychodów.

Mechanizm self-publish zajął długi czas, aby osiągnąć ten punkt. Epic po raz pierwszy rozpoczął beta-testy funkcji w sierpniu 2021 roku, przed spodziewanym debiutem w 2022 roku. Opóźnienie wynika z tego, że „tworzenie oprogramowania jest trudne” – powiedział The Verge dyrektor generalny Tim Sweeney.

Nie jest pewne, czy deweloperzy będą się garnąć do Epic Games Store. Podczas gdy Epic zauważa, że jego sklep ma ponad 230 milionów użytkowników ogółem, Steam miał 69 milionów dziennych aktywnych użytkowników w 2021 roku. Pozostaje on największym portalem gier dla wielu deweloperów na komputerach. Wymagania Epic są też bardziej rygorystyczne niż Valve, które tak naprawdę zabraniają jedynie nielegalnych treści i prób „trollingu”. Tym nie mniej, drastycznie obniża to bariery dotarcia do sklepu Epic – być może już niedługo zobaczycie gwałtowny wzrost jego katalogu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top