Bing Microsoftu osiąga 100 milionów dziennych aktywnych użytkowników

Microsoft Corp. ujawnił, że jego wyszukiwarka Bing jest obecnie używana przez 100 milionów konsumentów każdego dnia.

Yusuf Mehdi, wiceprezes korporacyjny grupy Microsoft ds. nowoczesnego życia, wyszukiwania i urządzeń, ogłosił ten kamień milowy w środowym wpisie na blogu. Aktualizacja następuje około miesiąca po tym, jak firma wydała nową wersję Bing, która zawiera chatbota ze sztuczną inteligencją. Chatbot, który Microsoft opracował we współpracy z OpenAI LLC, może generować wyszukane odpowiedzi w języku naturalnym na pytania użytkowników.

Bing’s AI chatbot jest obecnie dostępny poprzez program preview. Program preview ma kilka milionów uczestników, wyszczególnił Mehdi. Jedna trzecia z tych uczestników to nowi użytkownicy Binga, co jest jednym z czynników, które pomogły Bingowi przekroczyć 100 milionów dziennych aktywnych użytkowników.

„Spośród milionów aktywnych użytkowników nowego Bing preview, wspaniale jest widzieć, że mniej więcej jedna trzecia to nowi użytkownicy Bing” – napisał Mehdi. „Widzimy tę atrakcyjność nowego Binga jako potwierdzenie naszego poglądu, że wyszukiwaniu należy się reinterwencja oraz unikalnej propozycji wartości łączącej Wyszukiwanie + Odpowiedzi + Czat + Tworzenie w jednym doświadczeniu”.

Kolejna trzecia część użytkowników, którzy pomagają testować nowego chatbota Binga, wchodzi z nim w interakcję każdego dnia. Średnio, wyszczególnił Mehdi, dostęp do chatbota jest uzyskiwany trzy razy na sesję Bing. Konsumenci skorzystali z SI około 45 milionów razy, odkąd program przedpremierowy rozpoczął się na początku ubiegłego miesiąca.

Nowe funkcje chatbota Binga przyciągają również więcej użytkowników do mobilnej wersji wyszukiwarki. Aplikacja może się teraz pochwalić sześciokrotnie większą liczbą aktywnych użytkowników niż przed uruchomieniem chatbota, stwierdził Mehdi we wpisie na blogu.

Równolegle do niedawnego wzrostu bazy zainstalowanej Binga, wzrosło zaangażowanie użytkowników. Konsumenci wchodzą w interakcje z Bingiem więcej razy dziennie, wyszczególnił Mehdi, w trendzie, który Microsoft przypisuje nie tylko nowemu chatbotowi, ale także swoim wysiłkom, aby standardowe wyniki wyszukiwania były bardziej trafne. 

W zeszłym miesiącu, kiedy Microsoft zadebiutował z chatbotem, firma przedstawiła również kilka innych projektów związanych z AI. W jednym z nich firma zastosowała oprogramowanie OpenAI do uczenia maszynowego w algorytmach, które Bing wykorzystuje do generowania standardowych wyników wyszukiwania. Inicjatywa ta przyniosła to, co Microsoft określił jako „największy skok w trafności” od czasu uruchomienia Binga.

W ramach starań o wprowadzenie większej liczby funkcji uczenia maszynowego, Microsoft testuje również nową, wyposażoną w SI wersję swojej przeglądarki Edge. Bing jest domyślną wyszukiwarką przeglądarki. Mehdi stwierdził, że rosnąca popularność Edge jest kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do wzrostu wykorzystania Binga. 

„Microsoft Edge kontynuuje wzrost wykorzystania, jak to miało miejsce przez ostatnie siedem kwartałów, w oparciu o jakość naszej przeglądarki” – napisał Mehdi. „Spodziewamy się, że nowe możliwości, takie jak posiadanie wyszukiwania i tworzenia Bing w pasku bocznym Edge, wzmocnią dalszy wzrost”. Drugim czynnikiem napędzającym próby i wykorzystanie jest to, że nasz podstawowy ranking wyszukiwania w sieci wykonał kilka znaczących skoków w zakresie trafności.”

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top