PR-owcy startupów powinni wskoczyć na bandwagon AI

Minęło zaledwie kilka miesięcy od momentu, gdy ChatGPT firmy OpenAI eksplodował w świadomości publicznej, a już wydaje się, że nasze kanały informacyjne nigdy nie będą już takie same.

Czy to nagłówki o startupach AI zabezpieczających ogromne rundy finansowania, czy też wątki na Twitterze o tym, jak powinieneś używać ChatGPT, cykl wiadomości o AI jest tu jak najbardziej na miejscu. Wybacz, Web3, miałeś swoje 15 minut sławy.

Przechodząc z all-out wściekłość wywołane przez fiasko FTX do ChatGPT ustawienie czerwonego alarmu w Google HQ wykonane dla nagłego, nawet szokujące zmiany w cyklu wiadomości tech. Publikacja kryptowalutowa Decrypt zwróciła uwagę, że punkt ciężkości nie przesunął się tylko dla mediów: Raport JPMorgan’s e-Trading Edit zauważył, że traderzy instytucjonalni również uważnie przyglądają się AI, podczas gdy blockchain zaczyna tracić swój powab.

W tym środowisku, będzie to niezwykle kuszące dla startupów technologicznych, aby szybko wcisnąć słowa „AI” i „uczenie maszynowe” wszędzie tam, gdzie są one niejasno stosowane, i podkręcić nowość danego ogłoszenia lub spostrzeżenia rynkowego.

Właściwie, to może nie być zły pomysł. W rzeczywistości jest to ogromna szansa, którą można przegapić.

Jeśli relacje związane z AI mogą sprawić, że nowa, nieznana marka znajdzie się dziś w docelowych publikacjach, to mogą one pomóc w umieszczeniu jej pitch decku przed potencjalnymi inwestorami jutro.

Niewątpliwie historie związane z AI będą miały stosunkowo łatwiejszy czas na przyciągnięcie uwagi reporterów w tym klimacie. Niemniej jednak, potrzeba zróżnicowania przekazu w ramach pionu AI znacznie wzrośnie wraz z napływem podobnych pitchów zmierzających do skrzynek odbiorczych reporterów.

Pytanie brzmi, czy startupy technologiczne powinny przesunąć swoje komunikaty PR w kierunku tematów związanych z AI. Takie podejście jest oczywiste dla startupów, które faktycznie koncentrują się na AI: ChatGPT przetarł szlak i teraz może czerpać korzyści dla całej branży. Ale dla firm, w których AI było wcześniej nr 4 na liście punktów dowodowych, możliwości uczenia maszynowego powinny połączyć się z głównym hakiem ogłoszenia.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top